نهاد مدنی «مرجعیت»، میراث آیت الله حکیم و آینده حوزه نجف


پس از مرگ ناگهانی وی و با چهار تن از اعضای نجف در گزارش اصلی ، بحث هایی در مورد تأثیر این آسیب بر نجف و تأثیر او بر رای دهندگان آینده انجام شده است. آنها باید در مورد امور داخلی حوزه صحبت کنند ، اما به عنوان ناظر بیرونی که تاریخ ، ساختار ، …

نهاد مدنی «مرجعیت»، میراث آیت الله حکیم و آینده حوزه نجف https://rosemag.ir/2021/09/10/نهاد-مدنی-مرجعیت،-میراث-آیت-الله-حکی/ Fri, 10 Sep 2021 01:18:11 0000 مجله عمومی https://rosemag.ir/2021/09/10/نهاد-مدنی-مرجعیت،-میراث-آیت-الله-حکی/ پس از مرگ ناگهانی وی و با چهار تن از اعضای نجف در گزارش اصلی ، بحث هایی در مورد تأثیر این آسیب بر نجف و تأثیر او بر رای دهندگان آینده انجام شده است. آنها باید در مورد امور داخلی حوزه صحبت کنند ، اما به عنوان ناظر بیرونی که تاریخ ، ساختار ، …

پس از مرگ ناگهانی وی و با چهار تن از اعضای نجف در گزارش اصلی ، بحث هایی در مورد تأثیر این آسیب بر نجف و تأثیر او بر رای دهندگان آینده انجام شده است.

آنها باید در مورد امور داخلی حوزه صحبت کنند ، اما به عنوان ناظر بیرونی که تاریخ ، ساختار ، سنت و فرهنگ حوزه را در چند سال اخیر مطالعه کرده است (برخی از نکات ذکر شده در یادآوری “مدرسه نجف اشرف”) ) گفته می شود پردیس یکی از پیشروترین و پایدارترین نهادهای تولید دانش در جهان شیعه است و در چند قرن گذشته ، با وجود تغییرات عظیم و عمیق تاریخی ، وی توانسته ساختار ، رفتار و دانش علمی خود را حفظ کند. ویژگی های اصلی خاستگاه یا معلم مردان و استوانه های بزرگ ، مانند شیخ طوسی و صاحب جواهر ، شیخ انصاری و آخوند خراسانی ، سید محمد کاظم یزدی ، سید ابوالحسن اصفهانی ، شیخ محمدحسین نائینی ، شیخ محمدحسین سیدامی سیامی و آیخ محمدحسین محمدحسین سهامی حسین نایینی ، شیخ محمد حسین سی و آیاتولی سید ابوالحسن اصفهانی ، شیخ محمد حسین نائینی ؛ ابوالقاسم خویی و امام خمینی (زمان تبعید) و آیت الله سیستانی ، چه در زمان های مختلف و چه در سخت ترین شرایط سرکوب ، از جمله رژیم بعثی ها ، با عدم امکان پذیر ساختن ایمان ، وجود خود را حفظ کردند. میدان ضعیف و بایر بود خوشبختانه در دوران پس از صدام ، نجف اشرف دارای تخصص جدیدی در زمینه علوم کمی و کیفی بوده است. قانون اساسی همچنین با رعایت آزادی اندیشه و تنوع رفتاری در یک سیستم پیچیده ، اجتناب از سیاست زدگی ، سکولاریزاسیون ، رقابت قدرت و رقابت مزاحم ترین حزب ، زمینه را برای تحولات و آفرینش های جدید آماده کرد. از سوی دیگر ، مفاهیم ، الزامات و عدم قطعیت های مشکلات حال و آینده ، در هنگام تجدید اجتهاد و نظام. قدم های معروف و حکیمانه رهبر نجف اشرف آیت الله سیستانی و دیگر رهبران نجف اشرف در زمینه حقوق بشر ، اعتراض ، حق رأی ، حقوق مردم در اداره و احترام به آزادی های فکری مدنی. آزادی ها ، حقوق اقلیت ها و توجه به فرهنگ بین مذهبی و گفتگوی بین ادیان ، همانطور که در کنوانسیون عالی پاپ و فقه اروپای غربی مشاهده کردیم ، گواه دیگری بر این مدرنیته و تجارت با مناطق اطراف است. چه رنگ نجف و چه عمق آن ، بحث طولانی مدت و طولانی مدت وجود خواهد داشت و امید می رود که ادامه یابد و گسترش یابد.

در تشیع ، “مرجعیت” در درجه اول یک نهاد مدنی و معنوی است ، و “اقتدار” یک شخصیت مدنی و معنوی است که هویت و قدرت خود را از فرقه گرایان در “دین” در رابطه با ایمان و اعمال مذهبی ، اخلاقی ، انسانی و مسئولیت های اجتماعی. حوزه انتخابیه بدن به عنوان نیروی اجتماعی و جامعه به عنوان پشتوانه واقعی. هویت دیگر یک رابطه یا یک رابطه و کارکرد قبلی نیست. کاستی های هر دین تا حدی اهمیت فکری ، معنوی و اخلاقی را ایجاد می کند و در نهایت میراثی برای دانش آموزان ، نویسندگی ، فتوا ، خلاقیت فکری ، شیوه ها و شیوه های زندگی سیاسی ، اجتماعی و حتی شخصی به جا می گذارد. بیش از ده صد سال مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. اقتدار ستون سلطه است و بسیاری از تحولات در حوزه ای ناشی از اقتداری است که حول آن می چرخد ​​و اساساً سلطه و اقتدار آینده آن را تعریف می کند. در عین حال ، لازم به ذکر است که ثبات عمیق ترین مutesسسات حوزوی مانند نجف اشرف یا مهد کودک بزرگ مانند قم را نمی توان با حوزه های علمیه کوچکی مقایسه کرد که در مقطعی با مهاجرت و مرگ درخشان و افول کردند. شخصیت و محبوبیت کشتار جمعی و شهادت تاریخ به زندگی و ایمنی هیچ رهبر مذهبی یا مرجع خاص و مانند هر نهاد مدنی دیگری كه در زمینه های مختلف مانند اطاعت بنا شده بستگی ندارد. اهداف تعیین شده برای آن ، استعداد علمی و باروری فکری ، درک م believersمنان. این مکتب فکری ، کارآمدی ، استقلال اقتصادی ، سنت و سبک و تمایز و رهبران دانشکده و بدنه آن برای ارتقاء رابطه با جامعه هدف و سایر نهادهای اجتماعی طراحی شده است. و همچنین دیدگاه و موقعیت وی نسبت به مردم و نهادهای قدرت.

در این راستا ، توسعه و توسعه اعلام و توسعه مرجعیت در سمینارهای اصلی شیعه ضروری است. در ادیان دیگر نیز چنین است و سنتهای خاص خود را دارد و گاهی خارج از حوزه قدرت آن نهاد دینی است و در واقع توسط نهاد سیاسی دیکته می شود.

سنت های هر نهاد دینی باید در زمینه ای تاریخی ، اجتماعی و سیاسی بررسی و توضیح داده شود. حوزه علمیه قم مقدسه و نجف اشرف به عنوان دو شاخه علم و فقه شیعه نیز دارای جوامع متعدد و در عین حال تفاوت هایی است که از سنت های تاریخی ، سیاسی و داخلی ناشی می شود. یک سنت برای اعلام قدرت وجود دارد که در هر یک از این قسمتها تفاوت هایی دارد و می توان به وضوح از آن انتقاد کرد. به عنوان مثال ، در حوزه علمیه قم ، اعلام مرجعیت طلاب مخفی نگه داشته شد و در زندگی معلمان اجرا شد ، و بنابراین در این حوزه چندین نسل از متون تقلیدی قدرت عملی رساله ها و نقش ایفا شده را افشا کرده است. توسط چندین نسل و حتی مجتهدین جوان پس از مقامات تا حدی علنی در انظار عمومی هستند و در عین حال جامعه و دولت معلمان در تشخیص متون خاص یا بازیهای دیگر نقش ایفا می کنند. اما در تشکیل نجف اشرف ، این روند اعلام اختیار نیست و در زندگی معلمان ، دانش آموزان ، حتی اگر بسیار برجسته باشند ، از انتشار رساله عملی و اعلام مرجعیت خودداری می کنند. اگر اکنون بیشتر نامهای سه مقام در نجف اشرف شنیده می شود ، به این دلیل است ، و این به معنای فقدان مطالعات علمی برجسته در زمینه اقتدار نیست ، بلکه به معنای سنت ها و اصول است بیش از صد مشاهده در این زمینه از علم ، مرکزیت و تقوا سالهاست در تضاد هستند تا از مداخلات خارجی در روابط جلوگیری و جلوگیری شود. در حال حاضر ، شخصیت های برجسته در منطقه نجف با توجه به اهمیت و اهمیت دروس و عمق مباحث و توجه به دانشجویان و وفاداری اساتید ، همواره مشغول خواندن و بحث های نمایشی هستند. دانش ضمنی در این زمینه ، که از نزدیکترین شخصیت ها خواهد بود ، و بنابراین ، اگر رابطه فانی به اندازه کافی قوی باشد ، معرفی شخصیت های زیر منجر به وسعت زیاد و م faithfulثر وفادار به سنت استادان و دانشجویان می شود. از حوزه علمیه نجف ، با رعایت سنت ها و اهتمام. البته ، در روند اعلام قدرت نجف اشرف ، وی مانع اداره نهادها یا مقامات نمی شود ؛ در واقع ، اگر آنها این کار را انجام دهند ، عموماً موفق نمی شوند. سنت شکستن آنلاین و اجتناب از وراثت از مرجعیت و اقتدار ، مقلدان متوفی به مراجع سایر مراجع و همچنین اقدامات یا اداراتی است که در انتقال مراکز و نهادهای مرجع متوفی به اقتدار زنده سایر سنت های مهم در نجف اسراف و آن روزها شاهد مرگ حکیم و شکستن آنلاین او بوده است.

این مقدمه غیبت آیت الله حکیم را که یکی از مراجع مهم و استاد سبک حوزه نجف اشرف و یکی از اسرار و نمادهای این حوزه و “الگرانسانگ حکیم” در بین همه بود ، تأیید می کند. بی اعتقادی ، تلخی و از دست دادن او باعث شده است و با وجود همه غم و اندوه عمیق و حس جدایی که در شرایط و اقامتگاههای قدیمی نجف مشهود است ، به معنای وقفه یا ابهام در سفر این دره نیست و حتی اگر موقعیت آنها خالی است ، اما ده سال است که خود را وقف نوشتن و آموزش طلاب کرده است ، و نیازهای ویژه وی در حوزه علمیه نجف اشرف ، میراث منطقی او ، این حوزه را برای آینده مصمم تر می کند ، به ویژه از آنجا که ریاست این حوزه را بر عهده دارد. او یک وکیل عالی رتبه و صبور ، معتدل ، بینا ، با ثبات و عاقل است ، درست مانند حضرت آیت الله سیستانی ، که نقش منحصر به فردی در انتصاب نجف در ارتقاء دوران پس از صدام و خارج از آن ایفا کرد. ارکان اصلی جهان شیعه به یاد داریم که حضرت آیت الله سید محسن حکیم و حضرت آیت الله سید ابوالقاسم خوئی جهان فانی را از عظمت استعداد و دانش پر کردند و نه تنها حوزه انتخابیه نجف اشرف نه تنها متزلزل نشد و هرگز متوقف نشد ، بلکه میراث وی قانون اساسی وی را بارورتر کرد. در قلب آن حوزه امروز بسیاری از مراجع بزرگ در نجف و قم ظهور کردند. حتی در حال حاضر ، علاوه بر مدرک امروزی ، مهد کودک نجف در حضور بسیاری از اساتید برجسته کمک می کند و شواهد نشان می دهد که سایر استادان کلاس اول که در منطقه نفوذ هستند هم مجتهد هستند و هم شاگرد. به تدریج به این حوزه ، اما به دلیل سنت ها ؛ زیرا آنها مدرک تحصیلی نداشتند ، اشاره می شود و نام آنها ذکر می شود و هرکدام در جای خود قرار می گیرند.

قطعاً رویداد مرجع عالیقدر شیعیان تابع بسیاری است ، مانند وزن همسایگان ، مقامات ، شبکه علما و اجماع اجداد ما و ثروت مردم. مهمتر از همه ، به خواست خدا ، در قرن گذشته ، گاهی در قم ، گاهی در نجف ، گاهی در هر دو کشور ، و چیزها و سنت هایی که مربوط به ثروت و ثروت از پیش تعیین شده است ، چیز دیگری است که باید به آن بازگردانده شود. آی تی.

اگر از سخنان بزرگان و اساتید نجف اشرف در حوزه علمیه پیروی کنید و مکالمه آنها ، آداب و رسوم این روزها را رعایت کنید ، دو نکته ویژه وجود دارد. یکی اینکه این منطقه متعلق به حضرت ولی عصر (عج) است و در این استان معتقدند که به لطف خدا و عنایت حضرت امیرالم Muمنین علی (ع) سلطه نه تنها راز نجات است ، بلکه راه عظمت و عظمت او را نیز می شناسد. درود بر شما و رحمت و برکت خداوند.

* منتشر شده در وب سایت شفقنا


[ بازدید : 192 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 19 شهريور 1400 ] [ 23:35 ] [ آناشید ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]