دنیای فرش ماشینی کاشان


تمدن ایران یکی از اولین تولیدکنندگان فرش در جهان است و تاریخچه پیدایش آن به هزاره دوم قبل از میلاد

دنیای فرش ماشینی کاشان https://www.neginhelal.com/world-of-machine-carpet/ https://www.neginhelal.com/world-of-machine-carpet/#respond Wed, 08 Sep 2021 05:49:57 0000 اخبار و مقالات https://www.neginhelal.com/?p=16391 تمدن ایران یکی از اولین تولیدکنندگان فرش در جهان است و تاریخچه پیدایش آن به هزاره دوم قبل از میلاد

تمدن ایران یکی از اولین تولیدکنندگان فرش در جهان است و تاریخچه پیدایش آن به هزاره دوم قبل از میلاد برمی‌گردد. فرش پازیریک که قدیمی‌ترین فرش جهان است، مربوط به آثار تاریخی ایران می‌باشد. اکنون با پیشرفت صنعت، تولید فرش به‌صورت ماشینی از رونق بیشتری برخوردار شده است. بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده فرش ماشینی در ایران، شهر کاشان است که به تولید انواع فرش ماشینی می‌پردازد. ازاین‌رو به این شهر لقب دنیای فرش ماشینی را داده‌اند.

دنیای فرش ماشینی: آشنایی با انواع فرش‌های ماشینی کاشان

فرش‌های ماشینی کاشان دارای انواع مختلفی هستند که در اینجا به معرفی این تولیدات دنیای فرش ماشینی کاشان می‌پردازیم و به مهم‌ترین تولیدات شرکت فرش نگین مشهد هلال یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان دنیای فرش ماشینی (کاشان) اشاره می‌کنیم:

1- فرش ماشینی 700 شانه

از تولیدات با قدمت و پر استقبال دنیای فرش ماشینی، می‌توان به فرش ماشینی 700 شانه کاشان اشاره کرد. فرش‌های 700 شانه دارای تراکم‌های مختلفی هستند و به انواع ساده و برجسته تقسیم‌بندی می‌شوند. از ویژگی این محصول می‌توان به خاب زیاد و قیمت مقرون‌به‌صرفه آن نسبت به سایر فرش‌های ماشینی اشاره کرد.

2- فرش ماشینی 1000 شانه

با پیشرفت روزافزون دستگاه‌های بافت فرش ماشینی، بعد از فرش‌های 700 شانه دستگاه بافت جدیدتری به بازار عرضه شد. همیشه دنیای فرش ماشینی (صنعت فرش کاشان) از اولین واردکنندگان دستگاه‌های بافت فرش ماشینی جدید بوده است. فرش 1000 شانه ماشینی نسبت به فرش 700 شانه از تراکم عرضی و تراکم طولی بیشتری برخوردار است و تعداد گره‌های آن در یک متر مربع بیشتر است که نشان دهنده ظرافت و زیبایی بیشتر است.

جهت آشنایی با شانه و تراکم فرش ماشینی می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید. فرش ماشینی 1000 شانه دارای خاب نسبتاً خوب و زیبایی قابل قبولی است و هر دو مزیت خاب زیاد و ظرافت را دارا است.

3- فرش 1200 شانه محصول پرفروش دنیای فرش ماشینی

بعد از فرش 1000 شانه، دستگاه بافت فرش ماشینی 1200 شانه به بازار آمد و به دلیل زیبایی زیاد فرش 1200 شانه کاشان اکنون یکی از پرفروش‌ترین فرش‌های دنیای فرش ماشینی است. این دستگاه بافت فرش ماشینی به طور معمول دارای تراکم عرضی 1200 شانه و تراکم طولی 3600 است. این فرش در شرکت فرش نگین مشهد هلال یکی از تولیدکنندگان دنیای فرش ماشینی کاشان (صنعت فرش کاشان) به‌صورت ساده و گل برجسته تولید و به سراسر ایران و دیگر کشور‌ها جهت صادرات عرضه می‌شود.

4- فرش 1500 شانه جدیدترین فرش ماشینی دنیای فرش کاشان

از جدیدترین فرش‌های ماشینی تولید شده در کاشان مشهور به دنیای فرش ماشینی؛ فرش 1500 شانه است. این فرش با داشتن بیشترین تراکم موجود در بازار فرش شبیه‌ترین فرش به فرش دستبافت است. از این رو خریداران زیادی که به دلیل قیمت زیاد فرش دست بافت، امکان خرید آن را ندارند به انتخاب فرش ماشینی 1500 شانه روی آورده‌اند.

🔴 در اینجای این مقاله به معرفی اصلی‌ترین محصولات دنیای فرش ماشینی پرداختیم. در ادامه به معرفی دیگر محصولات که تنوع بسیار زیادی دارند می‌پردازیم.

5- فرش‌های وینتیج یا کهنه نما

یکی از پراستقبال‌ترین محصولات دنیای فرش ماشینی، فرش وینتیج است. این فرش‌ها دارای طرح‌های کهنه‌نما شده، پتینه و غیره هستند. فرش‌های وینتیج شرکت فرش نگین مشهد هلال در شانه و تراکم‌های مختلف شامل 500 شانه، 700 شانه، 1000 و 1200 شانه به بازار عرضه می‌شود که از نظر تنوع دارای بیشترین تنوع از نظر رنگ و نقشه است.

6- گبه ماشینی دنیای فرش

از دیگر محصولات در شهر کاشان دنیای فرش ماشینی می‌توان به تولید انواع گبه‌ فرش ماشینی در طرح‌های سنتی، عشایری، فانتزی، عروسکی و غیره مخصوص اتاق‌خواب، آشپزخانه، راهرو، راه‌پله و غیره اشاره کرد. گبه‌های بافت شرکت فرش نگین مشهد هلال دارای شانه 480 و 8 رنگ است و دارای جنس نخ Bcf هیت ست شده‌اند و یکی از محصولات صادراتی محسوب می‌شود.

جنس نخ bcf نسبت به نخ اکریلیک از دوام کمتر در برابر کوبیده شدن برخوردار است و از نظر قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه است. در گبه‌های تولیدی نگین مشهد هلال سعی شده است این محصول دارای کیفیت خوب و دوام قابل قبولی باشد.

7- گلیم ماشینی دنیای فرش

یکی دیگر از محصولات پرفروش و صادراتی نگین مشهد هلال، گلیم جاجیم ماشینی است. گلیم جاجیم در انواع رول، طاقه، روپله‌ای و سایز‌های متنوع جهت استفاده در فضاهایی که نیاز به هزینه و خرید فرش ارزان‌قیمت است مورداستفاده قرار می‌گیرد و جزء محصولات صادراتی و باکیفیت است.

نتیجه‌گیری:

در این مطلب سعی شد به توضیحی مختصر در مورد انواع فرش‌های ماشینی تولیدی در دنیای فرش ماشینی شهر کاشان بپردازیم که به‌عنوان قطب اول صنعت فرش ماشینی کشور از نظر تولید و صادرات می‌باشد.

https://www.neginhelal.com/world-of-machine-carpet/feed/ 0

منبع :فرش نگین هلال مشهد
[ بازدید : 93 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 17 مهر 1400 ] [ 23:11 ] [ آناشید ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]