هلو ، میوه های خوشمزه ، آبدار و البته مفید!


هلو میوه ای خوشمزه و رنگارنگ است که به دلیل طعم دلپذیر و عطر خوبش در بین طرفداران زیادی طرفدار دارد. هلو میوه تابستانی است و در برخی از شهرهای ایران کشت می شود.

جالب اینکه هلو از نظر طعم محبوب ترین میوه در جهان است.

هلو را می توان تازه و به شکل برگ هلو ، کمپوت شلغم ، مربای هلو و آب هلو مصرف کرد.

بسیاری از مردم می گویند که هلو از چین سرچشمه گرفته است و برخی این فاجعه را میوه ای با منشاء ایرانی می دانند. البته کتابهای قدیمی نشان می دهد که منشا اصلی هلو چین بوده است. چینیان باستان از میوه هلو در اساطیر و نوشته های آنها یاد می کردند و این میوه را نمادی از ابدیت و قدرت می دانستند.

در این مقاله می خواهیم باغ صد تا صد نهال را به شما معرفی کنیم و از شما دعوت می کنیم تا پایان این مقاله با ما باشید.

انواع هلو از نظر ظاهر و کاربرد

انواع مختلفی از هلو وجود دارد ، به همین دلیل ممکن است طعم های مختلف هلو را امتحان کنید. در میان انواع مدل هلو ، رنگ پوست و گوشت میوه متفاوت است. رنگ گوشت هلو می تواند از سفید تا زرد و نارنجی قوی متغیر باشد. هلوها نیز به رنگ زرد شیرین ، نارنجی و قرمز هستند.

در وبسایت زیر میتوانید اطلاعت کاملی در مورد انواع نهال هلو کسب کنید:

https://akinnahal.com/product-category/نهال-هلو/

اگر بخواهیم آنها را از نظر طعم و ظاهر هلوها طبقه بندی کنیم ، می توانیم آنها را به گروه های زیر تقسیم کنیم که در ایران نیز شناخته شده اند:

- هلو بدون ترک

- پوست کنده پوست کنده

- کره بادام زمینی
برادر دوقلوی هلو!
شلیل یک خواهر دوقلوی هلو است که نتیجه پرورش و جهش هلو است. شلیل متعلق به خانواده هلو است. شلیل نوعی هلو با ژن مغلوب است که بسیار خوشمزه است.

هلو و شلیل از جهات زیادی شبیه هم هستند. اما پوست شهد صاف و بی رنگ است. در واقع می توان گفت شلیل نوعی هلو رنگارنگ است و منشأ آن به شمال چین برمی گردد.
ویژگیهای نهال و کاربرد آنها
در بین انواع هلو ، دانه های جداگانه برای خوردن و مصرف مناسب است. چون نرم و آبکی هستند. هلو دارای ریشه ای ضخیم و محکم است و ریشه ای بزرگ دارد. در نتیجه از آن در صنعت کمپوت استفاده می شود.

هلوهای بدون مو شبیه شلیل است. پوست هلو یا شلیل صاف و بی رنگ است ، به همین دلیل محبوبیت بیشتری نسبت به انواع دیگر هلو دارد.

بسیاری از مردم هلوهای زرد ، هلو سفید ، هلوهای آزاد سنگی ، هلو کلینگستون ، هلو انجیری و شهد را از انواع مهم هلو می دانند. اگر می خواهید بدانید مدل های هلو چگونه کار می کنند ، بقیه این مقاله را بخوانید.

هلو زرد: هلو زرد طعم معطر و اسیدی دارد.
هلو سفید: هلو سفید شیرین تر است و در مقایسه با هلوهای زرد رنگ ظاهری نرم تر و خوش طعم تری دارد.
Freaststone
هلو: Freaststone هلو از پایه جدا شده و می توان آن را با دست برداشت. هلوهای فریستون بزرگ و کمی آبکی هستند.
هلو کلینگستون: هلو کلینگستون به ریشه متصل است و نرم تر ، شیرین تر و آبدارتر از هلو فرستون است.
انجیر هلو: انجیر هلو شکل ظریفی دارد و طعم آن با هلوهای زرد یکسان نیست. برخی از مدل های انجیر بسیار شیرین و خوش طعم هستند. اما خوردن آنها نیز سخت است!
شهد: طعم شلیل بیشتر از هلو است و هیچ کرک یا کرکی روی پوست شهد یافت نمی شود.شلیل نیز به راحتی از ریشه جدا شده و کمی آب گرفته است. شلیل مدلهای متفاوتی نیز دارد که از بین آنها شهد طلای سرخ و شهد طلایی سان از محبوب ترین مدل ها هستند.

هلو انجیری ، هلو زعفرانی ، شهد طلایی قرمز از جمله مدل های هلو هستند که از اواخر جولای تا اوایل سپتامبر در دسترس هستند. مدلهای هلو دیررس مانند هلوهای پاییزی از اواسط سپتامبر تا اواسط اکتبر آماده چیدن هستند.
آب و هوا و دما برای کاشت نهال هلو
نهال ها در مکان هایی با تابستان گرم و زمستان معتدل رشد می کنند. هلو به راحتی در معرض سرمازدگی و سرمای شدید قرار می گیرد و ریشه نهال هلو در دمای 10- درجه سانتیگراد آسیب می بیند! هلو می تواند تا -20 درجه مقاومت کند.

اگر در بهار ناگهان هوا سرد شود ، گل هلو آسیب می بیند و به همین دلیل بهتر است نهال های هلو در شهرهای گرم و مرطوب ایران رشد کنند. البته در پرورش هلو ، هلو در برابر سرما مقاوم است و هلو در شهرهای سردسیر و در تپه ها پرورش می یابد.

در ایران شهرهایی مانند مازندران ، گلستان ، همدان ، استان مرکزی ، آذربایجان شرقی و غربی ، قزوین ، فارس ، شهرکرد ، کرمانشاه ، اصفهان و البرز از جمله تولیدکنندگان برتر هلو هستند.
انواع نهال برای کاشت
شاید باورتان نشود که صدها نوع هلو متفاوت است. می توانید واریته مورد نظر را از موارد زیر انتخاب کرده و سپس نهال های مورد علاقه خود را بکارید.

نهال هلو سبز

نهال هلو انجیری زودرس

نهال هلو انجیری زعفرانی

نهال هلو گلدن کوئین

نهال هلو کاظمی

نهال هلو سرخ آبی

نهال هلو زعفرانی

نهال هلو جی اچ هل

نهال هلو انجیری عسلی

نهال هلو انجیری خونی

نهال هلو انجیری پاییزه

نهال هلو آلبرتا

نهال هلو ۶۰ روزه

نهال هلو فرانسه


زمینی که در آن می توان هلو پرورش داد
گلها در بهار شکوفا می شوند و گلها صورتی ، سفید و هلویی زیبا هستند. هر گل هلو توانایی تولید میوه دارد. هلو در بسیاری از سرزمین ها رشد می کند.

خاک مناسب برای کاشت درخت هلو در صورتی که دارای مواد مغذی اساسی مانند نیتروژن ، کلسیم ، فسفر ، منیزیم و گوگرد و پتاسیم باشد که در بسیاری از خاکهای مختلف یافت می شود بهتر است. وجود نیتروژن و پتاسیم در خاک درخت هلو بسیار مهم است. خاک شنی بستر مناسبی برای رشد درختان هلو است.

خاکهای سنگین برای کاشت نهال هلو بسیار مناسب نیستند. زیرا چاههای آنها خیلی خوب نیست و آب را در خود نگه می دارد؛ در نتیجه ، آنها برای پرورش هلو مناسب نیستند. بادام زمینی را در خاکی با زهکشی خوب بکارید تا درختان رشد کنند. بهتر است درختان هلو را در زمین بکارید که ظاهر آنها ماسه لومی و ماسه ای است.

بادام زمینی را روی 1 تا 1.5 فوت زیر زمین روی نهال ها قرار دهید. خاکی که در آن می توان هلو پرورش داد باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد. خاک نرم مخلوط با خزه اسفناج و رفیکولیت بستر مناسبی برای رشد هلو است.
نور و دمای مناسب برای درختان هلو
برای تأمین نور و دمای مناسب درخت هلو ، ابتدا باید نوع نهال و شلیل را که در زمین کاشته اید در نظر بگیرید. انواع نهال هلو به نور و گرمای زیادی نیاز دارند. در حالی که برخی نیاز به سرماخوردگی دارند ، مخصوصاً در شب! اما در همه انواع بادام زمینی ، نور کافی روی هلو رنگ قهوه ای مایل به قرمز ایجاد می کند.آبیاری نهال
یکی از نکاتی که باید در مورد پرورش هلو بدانید این است که هلو نسبت به سایر میوه های سنگی به آب بیشتری احتیاج دارد. این بدان معناست که اگر در حال آبیاری نهال هلو هستید ، باید آب کافی برای رشد درخت هلو تهیه کنید.

خشک شدن درخت هلو باعث کمبود دانه ها می شود و آبیاری زیاد و استحمام ریشه ها باعث پوسیدگی آنها می شود. بنابراین همیشه آب کافی به بادام زمینی بدهید. بسته به شرایط منطقه و خاک ، باید باغ هلو را بیشتر آبیاری کنید. فراموش نکنید که در زمان باردهی ، تقاضا برای نهال افزایش می یابد و گاهی اوقات لازم است هفته ای دوبار خاک هلو را آبیاری کنید.
شکاف بین کشت نهال و میوه
پس از کاشت بذر هلو ، 3 سال طول می کشد تا نهال ها رشد کنند و بتوانند گلدهی کرده و میوه دهند.

اگر به جای هلو نهال بکارید ، این فاصله کوتاهتر می شود و می توانید به عملکردی شبیه دانه هلو برسید. بنابراین ، کشت نهال هلو کارآمدتر از کشت بذر هلو است.

برای خرید انواع نهال می توانید با مهد کودک آکین تماس بگیرید و نهال مورد نظر خود را با قیمت مناسب و بدون هیچ واسطه ای خریداری کنید.
کشت و تکثیر نهال هلو
برای کاشت درخت هلو می توانید بذر هلو یا دانه هلو بکارید. اگر می خواهید هلو پرورش دهید ، ابتدا دانه ها را از میوه تمیز کنید. برای این کار می توانید از یک برس نرم برای تمیزکردن هلوها استفاده کنید. دانه های هلو را در آب فرو کنید و کنار بگذارید و بعد از چند ساعت بردارید تا در هوای آزاد خشک شوند. همچنین می توانید از قارچ کش ها برای کپک زدگی دانه های هلو استفاده کنید. سپس دانه های هلو یا شکوفه های هلو را در گلدان یا ظرفی پر از ماسه ریز ، پوشیده از بادام زمینی مرطوب و ورمیشل یا ترکیبی از آنها قرار دهید و قسمت بالایی آن را روی آن قرار دهید. یک کیسه پلاستیکی با چند سوراخ در آن قرار دهید و آن را در یک مکان امن قرار دهید. پس از 90 تا 120 روز ، دانه های هلو جوانه زده و رشد می کنند. در این مدت خنک کردن هلوها را فراموش نکنید.

می توانید بذر هلو را به طور طبیعی و مستقیم در زمین بکارید. اما به یاد داشته باشید که آن را سرد کنید. زیرا هلوها برای جوانه زدن نیاز به سرد شدن دارند.

برخی از افراد به ویژه باغبان ترجیح می دهند نهال هلو بکارند و باغ هلو مخصوص به خود را داشته باشند تا اینکه بذر هلو بکارند.

درخت هلو بکارید ، نهال ها را با فاصله 5 یا 6 متری بکارید.

روش های دیگری برای تکثیر ساقه هلو وجود دارد ، مانند نگه داشتن شاخه ها در هوا و توقف قلمه ها.

برخی مراکز قلمه هلو را برداشت و می فروشند. فروشگاه پالیز نهال بهترین نهال را با کیفیت خوب در اختیار شما قرار می دهد و شما می توانید بهترین نهال و هلو را از فروشگاه اینترنتی پالیز نهال خریداری کنید.
Zezika paiso zipo
نهال و شلیل برای تولید بیشتر به کود نیاز دارند. کودهای مناسب برای نهال شلیل بادام زمینی کودهایی هستند که حاوی آهن ، گوگرد ، نیترات ، پتاس ، مواد آلی و مواد معدنی هستند.

درختان هلو و شلیل درختان زرد و کمبود آهن در آنها را التیام می بخشد. پس از کود دهی به بادام زمینی ، دیگر قارچ ، قارچ ، ساس و حشرات را روی درخت هلو پیدا نخواهید کرد.همچنین باعث افزایش مواد آلی در خاک و بهبود فعالیت فتوسنتزی درخت هلو می شود. در نتیجه ، نهال ها سریعتر رشد می کنند و میوه می دهند. بهترین زمان برای کاشت نهال قبل از شکوفه دادن است. این بدان معناست که می توانید این کار را در اواخر زمستان برای تقویت نهال و شهد انجام دهید.

مواد مغذی یکی از مهمترین اجزای کود هلو است. وجود نیتروژن در خاک باعث رشد خوب درخت هلو ، تولید میوه فراوان و افزایش میوه می شود. اگر مقدار نیتروژن در خاک هلو کم باشد ، رشد نهال ضعیف می شود.

البته ، هنگام کاشت نهال ، مراقب باشید که نیتروژن زیادی به خاک اضافه نکنید. این به این دلیل است که دانه های هلو و شهد بیشتر مستعد سرما و زمستان هستند ، میوه از بین می رود و دانه ها کوچکتر می شوند. میزان نیتروژن را با توجه به سن درخت ، عملکرد درخت و قدرت آن افزایش دهید. فراموش نکنید که نیتروژن را در زمستان یا اوایل بهار و قبل از جوانه زدن به خاک درختان هلو اضافه کنید.

برای کاشت درختان هلو و شلیل می توانید از روش سیلاب ، گودال کود و کود چکه ای استفاده کنید.
درخت هلو را آماده کنید
برای هرس درخت هلو از چهار روش استفاده می شود. برش ، نرم شدن ، نرم شدن و شکل دادن میوه ها اصلی ترین کاربردهای هرس هلو است.

هرس میوه برای افزایش کیفیت و کمیت میوه در دوران بلوغ درخت انجام می شود. هرس شاداب کننده عمر درختان هلو را طولانی می کند. نازک شدن درخت هلو به معنای حذف مقداری میوه برای بهبود کیفیت سایر میوه ها است. طراحی تخته برش نیز استخوان چوب را شکل می دهد.

بهترین زمان برای ریختن هلو ، پایان ماه مارس و آغاز بهار است ، زمانی که زمستان دیگر از سرما تهدید نمی شود. قبل از باز شدن گلها زمان شکوفایی وجود خواهد داشت.
آفات و بیماریهای درختان هلو
اکالیپتوس ، شته ها ، ساس ها و سگ های زرد رنگ اصلی آفات و بیماری های درخت هلو هستند. بهترین راه مبارزه با آفات هلو استفاده از آفت کش های مناسب است.
زمان چیدن میوه از درخت هلو فرا رسیده است
زمان برداشت میوه بستگی به تنوع و تنوع هلو دارد. برخی از انواع هلوها زود رسیده و آماده برداشت در اواخر بهار و اوایل تابستان هستند. اما برای برداشت انواع هلو دیر ، باید تا پاییز صبر کنید.

روش صحیح چیدن میوه هلو این است که به راحتی میوه را بچرخانید و آسیبی از جدا شدن آن از درخت ایجاد نشود. اگر هلو به راحتی از درخت خارج نمی شود ، انگشت خود را مقابل شاخه درخت قرار دهید و با چرخاندن میوه ، هلو را از روی درخت بردارید تا شاخه نشکند.

در بسیاری از موارد ، چیدن هلو نیازی به نردبان ندارد و با دست انجام می شود. اما اگر درخت بلند است ، از نردبان دو طرفه برای جمع آوری هلو استفاده کنید. تعویق میوه را فراموش نکنید ؛ زیرا میوه های رسیده باعث خراب شدن آنها می شود.

از آنجا که میوه هلو ظاهری نرم و آبدار دارد ، میوه ای حساس محسوب می شود. در انتخاب آنها دقت کنید. هنگام چیدن هلو ، مراقب باشید که به پوست میوه برخورد نکنید ، آن را نیش نزنید و به ساختار میوه آسیب نرسانید. زیرا این موارد به هلو آسیب می رساند و ضایعات آن افزایش می یابد.اگر هلو و شلیل را به موقع برداشت نکنید ، رنگ هلو تغییر کرده و کیفیت میوه کاهش می یابد. بنابراین پس از برداشت هلو و میوه ها ، آنها را همین حالا به بازار عرضه کنید تا خراب نشوند.

اگر نکات ذکر شده در این مقاله را رعایت کنید ، می توانید میوه های سالم و با کیفیت بالا را برداشت کرده و از جمع آوری هلو و شلیل سودهای خوبی ببرید. به همین دلیل ، برای خرید بهترین نهال باید اصول نهال شگفت انگیز و رایج و نهال های م knowثر را بدانید.
نهال های معمولی و سالم چه ویژگی هایی دارند؟
هنگام خرید بادام زمینی ، خرید بادام زمینی سالم بسیار مهم است تا بتوانید میوه های سالم و مغذی را برداشت کنید.

یکی از مهمترین قسمتهای نهال و نهال ، بدن نهال و نهال است که باید صاف ، سالم ، عاری از لثه و ترک باشد. نهال و شلیل باید سبز ، سالم ، مجرد و دارای ریشه قوی باشند. توجه داشته باشید که هیچ نشانه ای از آفات و بیماری ها در دانه های هلو و شهد مشاهده نشود.

نهال های 1 تا 2 ساله با قطر 1 تا 2 سانتی متر و ارتفاع حداقل 1 متر برای کاشت باغ مناسب است. ریشه نهال ها باید 20 تا 35 سانتی متر طول و 5 تا 6 ریشه دوم داشته باشد.

برای خرید بهترین نهال ، توصیه ما به شما خرید نهال هلو و شلیل از یک نهالستان مطمئن و معتبر برای اطمینان از سلامت ، کیفیت و هویت نهال و نهال است. kazo.

برخی از مراکز نشاء نهال بدون میوه و کیفیت پایین می فروشند که منجر به ضرر اقتصادی و برداشت محصول بی کیفیت از صاحبان باغ می شود.

با خرید بهترین انواع نهال و شلیل از مشهورترین نهالستان های کشور ، می توانید از کیفیت میوه باغ خود مطمئن شوید و بدون آن از طعم و عطر خوش طعم لذت ببرید. -دوم میوه با هلو.

منبع:

https://akinnahal.com/خرید-نهال/



موضوعات: اخبار عمومی,
[ بازدید : 154 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 2 آبان 1400 ] [ 11:55 ] [ آناشید ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]