رژیم کتوژنیک


در همین تاریخ، چه بسیار صفحات اینستاگرامی هستند که خود را مشاور و متخصص تغذیه معرفی میکنند و عملاً با جان و مال مردم بازی میکنند تا بتوانند از این فرصت، درآمدی کسب کنند.

رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر در واقع حق طبیعی افراد است که بدانند رژیمشان توسط چه کسی و با چه مدرک تحصیلی نوشته شده است و یا وقتی در تماس با مرکز و پشتیبانی هستند توسط چه اشخاصی مشاوره میشوند. رژیم کتوژنیک بنظر این رژیمها حاضر به شفاف سازی و معرفی کارمندان خود با ذکر مدرک تحصیلی و مجوزهای قانونی نیستند و تنها ادعا میکنند که رژیم ها توسط کارشناسان ما تهیه می شوند.


شاید حداقل این سوال در ذهن شما شکل گرفته است که چگونه میشود وقتی برای هر فرد بایستی بطور میانگین نیم ساعت زمان جهت تجویز رژیم زمان گذاشت، بعضی از این رژیم های تجاری روزانه صدها رژیم میفروشند و آن را حتی به عنوان یک عملکرد مثبت و نشانی از پرطرفدار بودن خود در تبلیغاتشان عنوان میکنند!

این زمان میتواند تا ۴۵ دقیقه برای جلسه اول جهت ارزیابی دقیق و تجویز رژیم غذایی شخصی نیز بطول بیانجامد. یک بار که شما به این روش تغذیه ای بیشتر عادت کردید، می توانید انتخاب کنید که کربوهیدرات را حتی با وجود علاقه به آن، بیشتر کم کنید، (شاید فقط از یک زمان تا زمان دیگر)، تا میزان آن در حدود ۲۰ گرم کربوهیدرات خالص روزانه باشد. به مدت بیش از نیم قرن هیچ استفاده ای از رژیم کتوژنیک نمی شد، تا آنکه ۱۵ سال قبل، این رژیم غذایی دوباره از سر گرفته شد؛ این بار اما به عنوان درمانی برای چاقی و دیابت نوع دو.

بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک

در رژیم غذایی کتوژنیک، شما منابع تغذیه ای تان را تغییر می دهید و بدنتان را مجبور می کنید در تمام روزهای هفته از منابع چربی برای تولید سوخت و انرژی استفاده کند.

رژیم آنلاین کتوژنیک

و شما را با آشپزی کتوژنیک بیشتر آشنا کنیم. که در سایت آر دایت مقاله ای کامل در این باره نوشته شده است که پیشنهاد می کنیم از دست ندهید.

دریافت رژیم کتوژنیک انلاین

اگر بتوانیم فروش یک کالا را با رژیم غذایی مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد چرا میگوییم رژیم درمانی را به شکل یک صنعت درآوردهاند.

رژیم کتوژنیک آنلاین

اما در فضای مجازی بخصوص اینستاگرام و حتی سایتها، نظارت قانونی به شکلی که در بالا ذکر شد هنوز وجود ندارد.
دکتر متخصص رژیم کتوژنیک
موردی که در رژیم آنلاین وجود ندارد. همانگونه که میدانیم تغذیه و رژیم درمانی از شاخههای علوم پزشکی است که بطور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است.
دکتر رژیم کتوژنیک
بطور ی که هر فردی که قرار است رژیم غذایی تجویز کند یعنی همان کارشناسان و متخصصین تغذیه؛ بایستی حتماً تحصیل کرده این رشته و دارای کد شناسائی معتبر یعنی شماره نظام پزشکی و سایر مدارک از جمله پروانه مطب باشند.

رژیم کتوژنیک

به این شکل که یک کالا به تعداد مشخصی وجود دارد و فروشنده نیز قصد فروش آن را به بیشترین تعداد مشتری به اشکال مختلف از جمله تبلیغات دارد. به این لحاظ سازمانهای ذی ربط از جمله وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی؛ قوانین بسیار سخت گیرانهای جهت تجویز رژیم در بیمارستانها، درمانگاهها و مطبها دارند.
متخصص رژیم کتوژنیک
این غذاها شامل سبزیجات غیرنشاسته ای هستند (کربوهیدرات موجود در کلم بروکلی بسیار متفاوت از کربوهیدرات موجود در نوشابه کولاست). غذاهای فراوریشده (مثل غذاهای منجمد یا آماده، آبنبات، بستنی، کیک، سوسیس و نوشابه) معمولا قند، چربی و کالری بالایی دارند؛ بهعلاوه، این غذاها طوری طراحی شدهاند که شما را تحریک میکنند که تاجاییکه میتوانید بیشتر غذا بخورید.

افراد چاقی که حتی مقادیر کمتری وزن (۱۰-۵ % وزن اولیه) از دست میدهند باعث بهبود کنترل قند، کاهش فشار خون خود می­گردند. رژیم کتوژنیک می تواند با سوخت چربی های بدن احتمال مبتلا شدن به بیماری دیابت نوع ۲ را کاهش دهد، همچنین در بیماری های سندروم متابولیک اثر گذار است. این اتفاق، هنگامی که بدن بیش از حد کتون (اسیدهای تولید شده به عنوان محصول جانبی چربی سوزی) ذخیره کرده و خون بیش از حد اسیدی می شود، رخ می دهد.

نتیجه نهایی، ماندن بدون سوخت دراثر به گردش درآمدن کتون های بالا (که گاهی نیز کتون بدن نامیده می شود) و مسئول هشدار به متابولیسم شما بوده، و بدن شما را طبق گفته برخی افراد تبدیل به یک ماشین چربی سوزی می کند. به همین جهت ممکن است، در برخی موارد فاز کتون سبب تغییرات متعددی در متابولیسم بدن شود و عوارضی برای افراد به همراه داشته باشند.

اصولاً رژیم های غذایی کتوژنیک چرخشی و کتوژنیک هدفمند راهکار مناسبی برای ورزشکاران می باشند و ممکن است، در میزان کاهش وزن و ورزیده شدن اندام در این نوع رژیم ها بیشتر از رژیم کتوژنیک استاندارد باشند. بیشتر شدن احساس گرسنگی، حالت تهوع، اختلالات گوارشی، اختلال در خواب، کاهش عملکرد ذهن و یا قدرت جسمانی هنگام ورزش، از علائم آنفولانزای کتو است. قهوه و چای بدون قند و شکر، کربوهیدرات ندارند و به افزایش سرعت متابولیسم بدن، عملکرد فیزیکی و ذهنی کمک میکنند.

متأسفانه برخی افراد سودجو که دانش و تخصص کافی در این زمینه ندارند، اقدام به دادن چنین رژیمهایی میکنند. از دیگر عوارض تغییرات وزن ناشی از رژیم كتو، می توان به از دست دادن توده عضلانی اشاره کرد، به خصوص اگر شما چربی بیشتری نسبت به پروتئین مصرف کنید.

در رژیم کتو ممکن است کاهش وزن، ناشی از از دست دادن توده عضلانی باشد و از آنجا که عضلات نسبت به چربی کالری بیشتری می سوزاند، این امر بر سوخت و ساز بدن شما تاثیر می گذارد. بعضی دیگر برای داشتن اندام ایده آلشان این کار را انجام می دهند و بعضا برای کسب موفقیت های ورزشی در رشته های گوناگون وزن خود را کاهش می دهند.

در حقیقت تبلیغات بعضی از رژیمهای تجاری، آنچنان است که انگار تعداد زیادی کالا در انبار دارند و تنها کاری که قرار است انجام شود فقط این است که این کالاها را برای افراد ارسال کنند! برای تهیه این شیرینی کتو از شیرین کننده های طبیعی بهره مند بشین. این کیک و شیرینی باید طبق دستورات و برنامه هایی کتویی تهیه و تولید شده باشن. در جواب باید گفت البته اگر رژیمها توسط افراد ذیصلاح تجویز شود که عالی است.

چرا که آنجا بطور کامل گفته شده چرا این رژیمها ذاتاً نمیتوانند اصولی باشند. خوردن یا انتخاب بیش از حد بسیاری از غذاهای فرآوری شده، مزایای کمتری نسبت به رژیم غذایی بر اساس غذاهای تصفیه شده کامل گیاهان به همراه خواهد داشت. یک رژیم غذایی با غذاهای فرآوری شده زیاد، التهابی، دارای مواد مغذی کم، می تواند به سلول های سرطانی غذا برساند و باعث تکثیر آنها شود. این مسئله، مشکل تمام رژیم های غذایی مد روز است، اما به نظر می رسد كه با كتوز بسیار شایع تر باشد.

اگرچه این عارضه بسیار نادر است، اما کتواسیدوز در افرادی که فاقد بیماری دیابت هستند و رژیم های کم کربوهیدرات را دنبال می کنند نیز، گزارش شده است. تخم مرغ: تخم مرغ بسیار مغذی و سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ میباشد. به عنوان مثال، یک زن که وزن ۱۵۰ پوند یا (۶۸ کیلوگرم) دارد، باید روزانه حدود ۶۸ تا ۱۰۲ گرم پروتئین دریافت کند. به نظر می رسد رژیم های کم کربوهیدرات به شما کمک می کنند تا قند خون شما نسبت به رژیم های دیگر کمتر و قابل پیش بینی باشد.

اگر شما به طور حضوری به یک متخصص تغذیه خوب که کارش را اصولی انجام میدهد مراجعه کرده باشید متوجه میشوید که هر ویزیت حداقل ۲۰ دقیقه بطول خواهد کشید. در واقع در اکثر این رژیم ها تنها یک نفر که صاحب شرکت یا برند است معرفی و شناخته میشود که حتی بعضاً خود این فرد نیز متخصص تغذیه نیست. با کنار گذاشتن رژیم کتو، فرد به وزن اولیه خود برمی گردید، اما دیگر عضله ای برای سوزاندن کالری بیشتر ندارد.

یکی از معایب رژیم کتو این است که اکثر افراد به محض کنار گذاشتن این رژیم و مصرف دوباره کربوهیدرات، دوباره به وزن قبلی خود باز می گردند. منظور از رژیمهای تجاری، هم همین رژیمهایی است که روزانه صدها رژیم به صدها نفر به شکل کالا فروخته میشود. حتی وقتی خوابیدید، رژیم غذایی به سوختن کالری کمک می کند. بنابراین میتوان اینطور نتیجه گرفت که احتمالاً رژیم کتوژنیک میتواند در این زمینهها کمک کند.

تغییر سطح مواد معدنی در بدن میتواند بر ایجاد سنگ کلیه یا آسیب به استخوانها یا یبوست تاثیر داشته باشد. برای مبتلایان به دیابت، کتوز می تواند یک وضعیت خطرناک به نام کتواسیدوز را ایجاد کند. در این مقاله به بررسی یکی از مشخصات رژیم آنلاین تخصصی دکتر روشن ضمیر؛ متخصص تغذیه یا آردایت (Rdiet)می پردازیم. به همین دلیل بسیاری از متخصصان نگران افرادی هستند که بدون راهنمایی پزشک یا متخصص تغذیه رژیم کتو را دنبال می کنند.

اگر به دیابت نوع 1 یا 2 مبتلا هستید، نباید رژیم کتو را دنبال کنید، مگر اینکه مجوز و نظارت دقیق پزشکتان را داشته باشید. تغذیه و رژیم درمانی یک خدمت است آن هم خدمتی در حوزه پزشکی و سلامت که بایستی به هر فرد بر اساس شرایط و مشخصات ویژه او ارائه گردد.

به زبان ساده شخصی که به مردم خدمات در حوزه پزشکی و سلامتی ارائه میکند باید حتماً فردی شایسته و تأیید شده از سازمانهای مذکور باشد. در غیر این صورت باید دوباره از روز صفر شروع کنید. بله دریافت رژیم کتوژنیک به صورت آنلاین انجام میشه که در اون یک برنامه یک ماهه (قابل تمدید) به فرد ارائه میشه و هزینه برنامه هم ۴۰ هزار تومان هست.

سعی کنید برنامه رژیم کتوژنیک را به صورت متنوع انتخاب کنید. اگر رژیم کتو به درستی دنبال شود، بسیاری از سبزیجات و منابع پروتئین حیوانی را در اختیار فرد قرار می دهد. جاش آکس می گوید بهتر است رژیم کتو برای 30 تا 90 روز دنبال شود و سپس یک برنامه رژیم غذایی پایدارتر جایگزین شود. دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم درمانی آردایت رژیم لاغری سریع رژیم کتوژنیک سایت زیر: https://rdiet.ir/



موضوعات: اخبار پزشکی,
[ بازدید : 98361 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 4 دی 1400 ] [ 11:48 ] [ آناشید ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]