تانن موجود در چای چیست و چه فوایدی دارد؟ ( بخش دوم)


خواص تانن برای بدن چیست؟

انواع مختلفی از تانن در چایی که به صورت روزانه مصرف می کنیم وجود دارد و هنوز هم چگونگی تأثیر آنها بر روی بدن انسان به خوبی درک نشده است. با این حال تحقیقات اولیه حاکی از آن است که تانن های خاص چای دارای خصوصیاتی شبیه به سایر پلی فنل ها هستند و با دارا بودن خواصی مانند خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی می توانند به جلوگیری از بیماری کمک کنند.

اپی گالوکاتچین گالات

یکی از اصلی ترین تانن های موجود در چای سبز به اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) معروف است. EGCG متعلق به گروهی از ترکیبات است که به عنوان کاتچین شناخته می شوند. تصور می شود که حضور این ماده از مزایایی که چای برای بدن ما دارد حمایت می کند.

مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی نشان داده اند که EGCG ممکن است در کاهش التهاب و محافظت از بدن در برابر آسیب سلولی و برخی بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و سرطان نقش داشته باشد.

درنهایت به تحقیقات بیشتری برای درک بهتر نحوه استفاده از EGCG برای حمایت از سلامت بدن انسان نیاز داریم.

تیفلاوین ها و تئاروبیگین ها

چای از دو گروه تانن دیگر به نام های تیفلاوین ها و تئاروبیگین ها تشکیل شده است. چای سیاه حاوی مقدار زیادی از این تانن ها است و به همین دلیل نیز رنگش نسبت به سایر چای ها تیره تر است.

دانشمندان هنوز هم اطلاعات بسیار کمی در مورد تیفلاوین ها و تئاروبیگین ها دارند. با این حال تحقیقات اولیه نشان می دهد که این ترکیبات به عنوان آنتی اکسیدان های قوی در بدن عمل کرده و ممکن است در برابر آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد از بدن محافظت کنند.

بیشتر مدارک موجود در مورد تیفلاوین ها و تئاروبیگین ها محدود به آزمایش های آزمایشگاهی و حیوانی است. بنابراین به تحقیقات انسانی بیشتری در این زمینه نیاز داریم.

الاگیتانین ها

چای همچنین حاوی مقدار زیادی از تاننی به نام الاگیتانین است. تحقیقات اولیه نشان می دهد که الاگیتانین ها ممکن است رشد و فعالیت باکتری های مفید روده را تقویت کنند. اما مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز داریم. الاگیتانین ها همچنین به دلیل تأثیر بالقوه ای که در درمان سرطان و پیشگیری از سرطان دارند، به تازگی در کانون توجه قرار گرفته اند.

مانند سایر پلی فنول های خوراکی، الاگیتانین ها اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی دارند. مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهند که این ترکیبات ممکن است در کاهش رشد و گسترش سلول های سرطانی نیز نقش داشته باشند.

تحقیقات فعلی امیدوار کننده بوده با این حال برای درک کامل این که آیا الاگیتانین ها دارای اثرات ضد سرطانی بر روی بدن انسان هستند یا خیر و اینکه این ترکیب چه جایگاهی در برنامه درمانی یا برنامه های پیشگیری از سرطان دارد؛ باید تحقیقات بیشتری انجام شود.



موضوعات: اخبار پزشکی,
[ بازدید : 91 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 4 دی 1400 ] [ 11:50 ] [ آناشید ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]