نگاهی به هدست هولولنز 2 ؛ جادوی واقعی مایکروسافت (بخش 1)


هولولنز 2 هدست واقعیت مجازی مایکروسافت است که ارتقای چشمگیری در بخش بکارگیری سرویس‌های ابری، پهنای باند و طراحی نسبت به نسخه پیشین خود داشته است. در ادامه، هولولنز جدید را مورد بررسی دقیق و همه‌جانبه قرار خواهیم دارد. مایکروسافت هولولنز دست پر برگشته است. نسخه جدید مایکروسافت هولولنز که حاصل سه سال ادغام هدست با فناوری واقعیت مجازی است. پس از انتشار تیزر مربوطه، اکنون هولولنز 2 با قیمت 3500 دلار قابل سفارش است که البته در اواخر سال میلادی جاری عرضه می‌شود.

آزمایشگاه‌هایی در دل مرکز بازدیدکنندگان مایکروسافت وجود دارد که بازدید از آن‌ها برای عموم مردم میسر نیست و تنها برخی از کارشناسان و خبرنگاران اجازه ورود به آنجا را دارند. در این آزمایشگاه هدست واقعیت مجازی هولولنز 2 مایکروسافت نیز قرار دارد و درواقع بازدید از آزمایشگاه آن می‌تواند به مانند یک سفر علمی-تخیلی نیز تلقی شود.

با این حساب ردموندی‌ها هم‌اکنون توانسته‌اند دستاورد جدیدی از واقعیت افزوده را به دنیای فناوری به نام مایکروسافت هولولنز 2 را ارائه دهند که نسبت به نسخه پیشین خود پیشرفت‌های جالب توجهی را تجربه کرده است.

بر این اساس در ادامه قرار است بررسی از این محصول هوشمند داشته باشیم. این بررسی توسط اسکات استین (Scott Stein) از نویسنده‌های سایت Cnet صورت گرفته که به مرکز تولید و طراحی هدست واقعیت مجازی مایکروسافت رفته است. در ابتدا، موضوع قابل توجه برای این فرد، قرارگیری و کاربری آسان هولولنز بود که به آسانی بر روی سر قرار می‌گیرد. دیگر نکته قابل توجه از این هدست واقعیت مجازی، طراحی آن است که به مانند یک ماسک جوشکاری طراحی شده است و به آسانی نیز استفاده خواهد شد و نیازی به آموزش خاصی نخواهد داشت

قرار دادن هدست واقعیت مجازی هولولنز 2 بر روی سر

درواقع برای قرار دادن این گجت هوشمند بر روی سر می‌بایست نقاطی که در کناره‌های هدست وجود دارند را دنبال کنید. این در حالی است که این هدست واقعیت مجازی هم‌اکنون با اپلیکیشن راهنمای جدید مایکروسافت داینامیک 365 گایدز (Dynamics 365 Guides) نیز کار می‌کند که تنظیمات ابتدایی را ارائه خواهد داد.

درواقع بهترین راهی که می‌توان راحتی استفاده از مایکروسافت هولولنز 2 را توصیف کرد این است که مثال گوگل مپس را بیان کنیم. همان‌طور که شما به راحتی می‌توانید گام به گام مسیرها را در گوگل مپس پیدا کنید، قادر خواهید بود که از مایکروسافت هولولنز 2 نیز بدون دردسر استفاده کنید که راهنمای ارائه شده نیز مرحله به مرحله کار را برای شما به صورت دیداری نشان خواهد داد.

بعد از قرار دادن بر روی سر، یک فلش منحنی شناور در یک فضای سه بعدی به کاربر نشان داده می‌شود که باید حرکت داده شود. حالا گام بعدی این است که نوار پایین هدست نیز تنظیم گردد. کمانی هم در کناره دیواره قرار دارد که باید به محل مورد نظر متصل شود.

با این حال ممکن است به این نتیجه برسید که مراحل تنظیم هدست مایکروسافت هولولنز 2 اندکی وقت گیر است و شاید تجربه بازی Labo از نینتندو در ذهن شما تداعی شود که مرحله به مرحله آماده‌سازی آن نیز در نمایشگر نشان داده می‌شود. زمانی که هدست مایکروسافت هولولنز نیز بر روی سر قرار می‌گیرد، تمام مشاهدات در دید سه بعدی به کاربر نشان داده می‌شوند. درواقع، دنیای هدست واقعیت مجازی مایکروسافت هولولنز 2 به مانند یک کیت بازی لگو است.

باتوجه به آنچه که در این هدست مشاهده شد، به نظر رسد که نسخه جدید فاقد بازی‌های Spider-Zapping و Minecraft خواهد بود. به‌طوری‌که چهار سال بعد از اینکه مایکروسافت برای اولین بار هولولنز را با رویکرد ایجاد دریچه‌ای جدید در بازی‌های مدرن امروزی معرفی کرد، می‌گذرد اما اکنون رویکرد این شرکت در طراحی هولو لنز 2 تغییر کرده و مکانیزم کار آن نیز ارتقا یافته است.

درواقع هولولنز 2 یک دستگاه بسیار کاربردی برای کاربرانش است. این هدست به فناوری واقعیت مجازی مجهز است که به کمک آن می‌تواند اهداف مورد نظر را اجرا کند. در کنار این موضوع می‌بینیم که محصول یاد شده نسبت به نسخه اولیه خود بهبود یافته است و زاویه دید گسترده‌تر و ردیابی دقیق‌تر را به ارمغان می‌آورد و مهم‌تر از همه اینکه راحتی استفاده از آن ارتقا یافته است. جالب است بدانید هولولنز 2 امکان اتصال به سرویس‌های ابری مایکروسافت را نیز دارد و همچنین می‌تواند به اپلیکیشن‌های iOS و اندروید نیز متصل شود.

یک خبر خوب دیگر درباره هدست واقعیت مجازی هولو لنز 2 این است که این محصول امروزی مختص کاربران معمولی نیست و جایگاه خوبی نیز در کسب و کار خواهد داشت. به طوری‌که به‌عنوان ابزاری مخصوص مدیر در کارخانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این راستا خوب است بدانید که شرکت‌هایی همچون ایرباس، بوش، فیلیپس و ساب برای توسعه نرم افزار هولولنز 2 همکاری می‌کنند.

در حقیقت امروزه تولیدکنندگان بسیاری به دنبال استفاده هر چه بیشتر از واقعیت افزوده در ترکیب با دستاوردهایشان، هستند و به دنبال راههای کاربردی‌تری نیز می‌گردند. در این راستا باید صبورانه منتظر اپلیکیشن‌ها، توسعه‌دهندگان و سایر بخش‌های دنیای فناوری در ورود به عرصه واقعیت مجازی باشیم.



موضوعات: اخبار عمومی,
[ بازدید : 112 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 5 دی 1400 ] [ 14:59 ] [ آناشید ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]