اختلال در سامانه همتا بسیاری از خریداران گوشی را متضرر کرده است


اختلال در سامانه همتا موضوع جدیدی است که برای خریداران گوشی پیش‌آمده و راه را برای واردات گوشی‌های قاچاق و غیرقانونی بازکرده است. یکی از مهم‌ترین مسائل گوشی‌های هوشمند در ایران، قاچاق تلفن‌های همراه به کشور است که برای جلوگیری از آن وزارت صنعت، معدن و تجارت در تاریخ مهرماه سال 1396 اقدام  به طراحی …

منبع : اختلال در سامانه همتا بسیاری از خریداران گوشی را متضرر کرده است

اختلال در سامانه همتا بسیاری از خریداران گوشی را متضرر کرده است http://abcmag.ir/21552/اختلال-در-سامانه-همتا-بسیاری-از-خریداران-گوشی-را-متضرر-کرده-است/ مجله خبری ای بی سی مگ Thu, 08 Sep 2022 12:46:00 0000 تکنولوژی اخبار گوشی اخبار موبایل سامانه همتا https://abcmag.ir/?p=21552

اختلال در سامانه همتا موضوع جدیدی است که برای خریداران گوشی پیش‌آمده و راه را برای واردات گوشی‌های قاچاق و غیرقانونی بازکرده است. یکی از مهم‌ترین مسائل گوشی‌های هوشمند در ایران، قاچاق تلفن‌های همراه به کشور است که برای جلوگیری از آن وزارت صنعت، معدن و تجارت در تاریخ مهرماه سال 1396 اقدام  به طراحی …

منبع : اختلال در سامانه همتا بسیاری از خریداران گوشی را متضرر کرده است

اختلال در سامانه همتا موضوع جدیدی است که برای خریداران گوشی پیش‌آمده و راه را برای واردات گوشی‌های قاچاق و غیرقانونی بازکرده است.

یکی از مهم‌ترین مسائل گوشی‌های هوشمند در ایران، قاچاق تلفن‌های همراه به کشور است که برای جلوگیری از آن وزارت صنعت، معدن و تجارت در تاریخ مهرماه سال 1396 اقدام  به طراحی و راه‌اندازی سامانه‌ای برای رجیستری گوشی با ‌عنوان همتا کرد.

آبان تتر

بیشتر بخوانید: کاهش واردات موبایل در 4 ماهه اول سال 1401 نسبت به سال گذشته

اختلال در سامانه همتا

ایجاد این سامانه رجیستری باعث شد تا حد زیادی از واردات قاچاق گوشی‌های هوشمند جلوگیری شود. در حال حاضر اما برخی از مشکلات و اختلالات در این سامانه باعث ضرر و زیان بسیاری از مشتریان و خریداران گوشی شده است.

در واقع پیامک‌های سامانه دچار اختلال شده و مشتریان را با ضرر زیادی روبرو کرده است. مسئله مهمی که هم اکنون در بازار گوشی‌های موبایل تهدید برانگیز است واردات گسترده گوشی‌های قاچاق است. این مسئله که پیامک رجیستری و اصالت کالا دچار اختلال شده و برای مشتریان ارسال نمیگردد، موجب می شود تا گوشی های قاچاق به طور گسترده‌ای وارد بازار شده و به فروش برسند.

اختلال در سامانه همتا

اختلال در سامانه همتا

همچنین نکته قابل‌توجه دیگر این است که خریداران و فروشندگانی که در بازار فعال هستند در دام قاچاقچیانی که قصد دارند کالاهای غیرقانونی را وارد کشور کنند افتاده‌اند.

با وجود این مسائل تنها کسانی که در این بین دچار ضرر می‌شوند خریداران و مشتریان گوشی‌های هوشمند هستند. همان‌طور که می‌دانید زمانی که خریداران تلفن همراه، گوشی‌های قاچاق را خریداری می‌کردند، به‌ محض اینکه سیم‌کارت خود را روی گوشی قرار می‌دادند پیامک هشدار از سامانه همتا دریافت می‌شد و امکان پس دادن گوشی وجود داشت.

این فرایند سابق سامانه همتا تغییر کرده و در حال حاضر اختلال در سامانه همتا به وجود آمده است بدین ترتیب خریداران ممکن است که بعد از گذشت یک ماه از خرید گوشی‌های غیرقانونی با مشکل پرش آنتن و قطعی آن روبه‌رو شوند بدون اینکه بدانند یک گوشی قاچاق خریداری کرده‌اند.

این اختلال ممکن است بین خریداران و فروشندگانی که خرید و فروش گوشی‌های همراه را بین خود انجام داده‌اند درگیری به وجود بیاورد. البته این نکته را هم باید بدانید که تاکنون از سمت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد این مسئله بیانیه‌ای اعلام نشده است و مشخص نیست که مسئولیت این اتفاق و اختلال در سامانه همتا بر عهده کیست.

زمانی که ابراهیم رئیسی روی کار آمد از وزیر ارتباطات خواست که سامانه جامع تجارت را به‌سرعت تکمیل کنند؛ اما باگذشت چند ماه از صدور این دستور وضعیت سامانه جامع تجارت و سایر سامانه‌های دیگر مثل همتا با مشکل مواجه است. طبق گزارشات سازمان گمرک، دولت در سال 1400 تقریباً 4.1 میلیارد دلار از طریق تجارت به دست آورد. اگر مالیات دولت را 10 درصد محاسبه کنیم، حدود 10 هزار میلیارد تومان سود این تجارت‌ها برای دولت است.

با وجود این مسائل اینکه چرا چنین طرحی برای دولت سود بسیاری به همراه دارد؛ اما به وضعیت فعلی دچار شده، مبهم است. این مشکل گسترده و بزرگ است و تمامی خریداران در حال حاضر نمی‌توانند خرید گوشی نو را متقبل بشوند و ترجیح می‌دهند تا درست شدن اوضاع دست نگه دارند. همچنین مسئله اختلال در سامانه همتا به طور مستقیم باعث تضییع حقوق مردم می‌شود و همچنان کسی پاسخگوی این مسئله نبوده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اختلال در سامانه همتا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ای بی سی مگ در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

اولین نفری باشید که به این محتوا امتیاز میده! post

منبع : اختلال در سامانه همتا بسیاری از خریداران گوشی را متضرر کرده است

منبع :مجله خبری abcmag
[ بازدید : 110 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 23 شهريور 1401 ] [ 22:05 ] [ آناشید ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]