چرا قالیچه های ایرانی در اروپا و سراسر جهان استفاده میشود؟


اروپاییان و مردم سراسر جهان به دلیل دور شدن از زندگی های مملو از تکنولوژی خواستار سادگی در دکوراسیون خود

چرا قالیچه های ایرانی در اروپا و سراسر جهان استفاده میشود؟ https://www.neginhelal.com/why-iranian-rugs-is-popular-in-the-world/ https://www.neginhelal.com/why-iranian-rugs-is-popular-in-the-world/#respond Sat, 11 Sep 2021 06:35:19 0000 اخبار و مقالات https://www.neginhelal.com/?p=16471 اروپاییان و مردم سراسر جهان به دلیل دور شدن از زندگی های مملو از تکنولوژی خواستار سادگی در دکوراسیون خود

اروپاییان و مردم سراسر جهان به دلیل دور شدن از زندگی های مملو از تکنولوژی خواستار سادگی در دکوراسیون خود هستند به همین دلیل از قالیچه های ایرانی بیشتر استفاده میکنند

امروزه زندگی انسان ها وابسته به تکنولوژی است و تکنولوژی ، عضوی جدانشدنی از زندگی ماست. مردم برای آرامش بیشتر در خانه ی خود و فرار از زندگی صنعتی ، خانه هایشان را سنتی و ساده چیدمان میکنند تا زمانیکه در منزلشان هستند را آرامش و آسایش داشته باشند.
به این دلیل که کشور ما ایران، فرش های جهان و حتی خود کشور را تولید و تامین میکند؛ اروپاییان و مردم جهان معمولا برای تهیه ی فرش دستبافت و یا ماشینی به ایران و یا فروشگاه های ایران مراجعه میکنند.

مردم اروپا طرح های ساده و مینیمال را بیشتر می پسندند و اشتیاقی برای فرش های ماشینی شلوغ ندارند .کشورهای آسیایی و عربی بیشتر طرح های لوکس قالیچه های ایرانی را می پسندند. 
قالیچه های ایرانی با طرح های ساده که اروپاییان میپسندند ، فرش های طرح ترک ، گلیم ،گبه و وینتیج هایی با طرح های مینیمال و خاص هستند.

امروزه در ایران و خارج کشور ،فرش های وینتیج بسیار پرطرفدار شده اند زیرا در عین سادگی که دارند دارای رنگ های متفاوت در طرح خود می باشند و به همین دلیل ست کردن آن با وسایل خانه بسیار راحت تر می باشد.

انواع قالیچه های ایرانی که معمولا مورد پسند اروپاییان واقع میشود:

در فرهنگ اروپایی ، بیشتر دوست دارند که فرشی متناسب با ابعاد محیط و کمی کوچکتر تهیه کنند تا فضاهایی باز نیز بر زمین دیده شود ، مگر اینکه بخواهند خانه های بزرگ خود را به سبک کلاسیک مفروش کنند که در اینصورت از طرح های کلاسیک و لوکس فرش ماشینی و یا فرش های دستبافت استفاده میکنند.

معمولا اروپاییان این عقیده را دارند که نباید تمام کف خانه با فرش پوشیده شود . در زمان های گذشته ایرانیان تمام قسمت های کف خانه را با فرش و یا موکت می پوشاندند که به مرور زمان و با الگوبرداری از دکوراسیون کشورهای غربی این سبک چیدمان منسوخ شده و الان به جز روستاهایی که هنوز به سبک قدیم زندگی میکنند کسی تمام خانه ی خود را مفروش نمیکند.

از نمونه قالیچه های ایرانی که حتما استفاده میکنند میتوان قالیچه های دستبافت را نام برد . زیرا آنها به هنر و تمام چیزهایی که اثری از هنر در آن است، علاقه ی زیادی دارند و برای آن احترام بسیار زیادی قائل اند.
انتخاب بعدی گبه است . که اگر حتی از آن برای کف منزل شان استفاده نکنند به عنوان تابلو های زینتی بر روی دیوار آنهارا نصب میکنند.

گبه ها طرح های زیبا و منحصر به فردی دارند و جزو کارهایی هستند که بدون طرح بافته میشوند.زنان عشایر از محیط پیرامون خود ، از طبیعت و حیوانات الگو میگرفتند و نقش هایی زیبا را با ذهن خلاقشان ترسیم میکردند.
در هم آمیختن رنگ ها و طرح های ساده که باهم هارمونی دارند مورد پسند اروپاییان است و از این نوع طرح ها بیشتر در دکوراسیون و چیدمان خود استفاده میکنند.

چیدمان مدرن اروپاییان

برخی از آنها بر این عقیده اند که هرچیزی دارای چارچوب است فرسوده است و دوست دارند در محیطی کاملا نو و زاییده ی ذهن خودشان زندگی کنند .محیطی بسیار ساده و در عین حال زیبا و آرامش بخش.
آنها سعی دارند با کنار هم قرار دادن طیف های رنگی ملایم و متفاوت فضایی خارق العاده خلق کنند و در آن استراحتی عالی داشته باشند.
دکوراسیون مدرن به گونه ای است که در آن وسایل را ساده و با رنگ هایی نود انتخاب میکنند و در کنار آن، پرده ها و یا مبلمان را با رنگی ملایم که مکمل آن است تهیه کرده و سعی میکنند با طرح ها و نقش هایی انتزاعی در پارچه ها ، کوسن ها و حتی در تابلویی برروی دیوار این چیدمان را تکمیل کنند.
فرشی که مناسب این دکور باشد فرش های فانتزی و یا فرش های وینتیج هستند . این فرش ها با طرح ها و رنگ هایی که دارند باعث میشوند دست طراح دکور برای انتخاب رنگ باز باشد و در آخر خانه ای بسیار شیک و مدرن به شما تحویل خواهد داد.

انواع قالیچه های ایرانی

اولین مورد از قالیچه های ایرانی ، فرش های شگی هستند که دارای پرزهای بلندی می باشند. این فرش ها دارای تراکم کمی است که ممکن است پس از شست و شوی مداوم پرزهایش کنده شده و از بین بروند.

به دلیل ماندگاری کم برای محیط های کم رفت و آمد مناسب تر اند و در عین حال چون پرزهای بلندی دارند با گیر کردن مواد غذایی در این پرزها بستر مناسبی برای رشد میکروب و باکتری ها میباشند.
ولی اروپاییان از این نوع فرش های برای ورودی و لابی خود استفاده میکنند.

گونه ی بعدی گلیم می باشد ،گلیم ها پرز ندارند و همچنین خواب هم ندارند . گلیم ها بسیار مقاوم اند و شست و شوی راحت تری دارند. این فرش ها در محیط اشپزخانه و یا راه پله ها بیشتر استفاده می شود.به دلیل نداشتن خواب، مناسب انداختن در پذیرایی نیستند.

مورد بعدی گبه ها هستند ، گبه ها با طرح های سنتی زیادی که دارند بسیار شبیه به قالیچه های ایرانی دستبافت می باشند و مناسب برای تمامی مکان ها هستند . اما به دلیل استفاده شدن نخ BCF در آنها کیفیت بسیار مرغوبی ندارند ,ولی برای آشپزخانه،حیاط و بالکن یا مکان های کم رفت و آمد بسیار انتخاب مناسبی اند.

موردبعدی و بهترین انتخاب ، فرش های وینتیج هستند که امروزه بازارشان بسیار داغ شده و تقریبا تمامی خانه ها با این نوع فرش مفروش شده است . فرش های وینتیج طرحی کهنه نما دارند که جلوه ی خاصی به خانه ی شما میبخشد. همچنین بدلیل استفاده ی معمولا چندین رنگ حتی به صورت محو در طرح این فرش ها، کار شمارا برای ست کردن وسایل راحت تر میکند.

.

.

.

⇓برای دیدن محصولات شرکت نگین مشهد هلال و ثبت سفارش خود به وبسایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید⇓

www.neginhelal.com

https://www.neginhelal.com/why-iranian-rugs-is-popular-in-the-world/feed/ 0

منبع :فرش نگین هلال مشهد
[ بازدید : 110 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 21 شهريور 1400 ] [ 12:04 ] [ آناشید ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]