فرش آنتی باکتریال چیست؟


فرش ماشینی مناسب افراد دارای آلرژی و حساسیت اکثر افراد بر این باور هستند که آلودگی و حساسیت مربوط به

فرش آنتی باکتریال چیست؟ https://www.neginhelal.com/what-is-carpet-antibacterial/ https://www.neginhelal.com/what-is-carpet-antibacterial/#respond Tue, 24 Aug 2021 07:47:04 0000 اخبار و مقالات https://www.neginhelal.com/?p=16115 فرش ماشینی مناسب افراد دارای آلرژی و حساسیت اکثر افراد بر این باور هستند که آلودگی و حساسیت مربوط به

فرش ماشینی مناسب افراد دارای آلرژی و حساسیت

اکثر افراد بر این باور هستند که آلودگی و حساسیت مربوط به بیرون از منزل است. درصورتی‌که تفکری اشتباه است و حتی امکان دارد آلودگی داخل منزل از بیرون هم خطرناک‌تر باشد. آلرژی و حساسیت عوامل مهمی هستند که بیشتر افراد موقع خرید فرش ماشینی به آن توجه نمی‌کنند. به‌طورکلی برای بیشتر افراد مشکلی به وجود نمی‌آید، اما اگر بی‌دلیل دارای علائم حساسیت مانند عطسه و سرفه هستید امکان دارد به فرش‌های ماشینی حساسیت داشته باشید.

البته جای نگرانی نیست و خوشبختانه در بیشتر موارد راه مقابله با آن آسان است. علت‌های زیادی برای وجود آلرژی وجود دارد، نفوذ گردوغبار موجود در هوا، موی حیوانات خانگی و غیره سبب تشدید حساسیت و آلرژی می‌شود و فرش‌ها به دلیل نوع بافت و امکان نفوذ گردوغبار در لابه‌لای آنها مستعد به‌وجودآوردن این حساسیت‌ها هستند. بااین‌حال جای نگرانی وجود ندارد و می‌توانید بدون مبتلا شدن به آلرژی و حساسیت از فرش‌های ماشینی خود در منزل استفاده کنید.

فرش ماشینی ضد حساسیت و آلرژی

فرش‌های آنتی‌باکتریال یا ضد حساسیت گونه‌ای جدید از فرش‌های ماشینی هستند که به دلیل فرایند خاص در تولید آن ها، آنتی‌باکتریال بوده و در کودکان و افرادی که مستعد آلرژی هستند ایجاد حساسیت نمی‌کند. در بافت فرش‌های ضد آلرژی، از الیاف اکریلیک هیت ست استفاده می‌شود که جزء بهترین الیاف فرش‌های ماشینی است. در طی فرایند هیت ست، نخ اکریلیک توسط بخار داغ پرزهای اضافی آن از بین رفته و نخ مستحکم‌تر شده و در برابر نفوذ ذرات و گردوغبار مقاوم‌تر می‌شود.

در نتیجه فرش‌های ماشینی که الیاف اکریلیک هیت ست شده بافت می‌شود علاوه بر کیفیت و دوام بالا، آنتی‌باکتریال بوده و برای کودکان و افرادی که دچار بیماری‌های پوستی و تنفسی هستند بهترین گزینه می‌باشد. شرکت نگین مشهد هلال یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید فرش‌های آنتی‌باکتریال بوده و در بافت فرش‌های خود از بهترین مواد اولیه و جدیدترین دستگاه‌های بافندگی استفاده می‌کند. در ادامه این مقاله، به چگونگی به‌وجودآمدن آلرژی و راه‌های مقابله با آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

راه‌های مقابله و پیشگیری از حساسیت ناشی از فرش‌های ماشینی

قبل از این که به راه‌های مقابله و پیشگیری از حساسیت اشاره کنیم، بهتر است کمی درباره علت به‌وجودآمدن حساسیت و آلرژی بپردازیم. یکی از مواردی که باعث ایجاد آلرژی می‌شود وجود حیوانات خانگی مانند سگ و گربه است که می‌تواند باعث تشدید حساسیت و آلرژی شما شود، زیرا که فرش‌های ماشینی به‌راحتی موهای این حیوانات را در درون خود جمع کرده و در صورت عدم نظافت منظم باعث حساسیت می‌شود.

کپک فرش نیز یکی دیگر از علت‌های ایجاد حساسیت و آلرژی است که به دلیل رطوبت سطوح ایجاد شده و باعث قارچ و کپک بر روی فرش می‌شود که امکان دارد با چشم نیز دیده نشود. آلرژی و حساسیت مورد غیرعادی نیست و اکثر افراد به صورت‌های مختلفی دچار آن هستند. در مورد آلرژی فرش‌های ماشینی هم این فرش‌ها نیستند که این مشکلات را به وجود می‌آورند، بلکه عوامل محیطی و نحوه نگهداری از آن ها است که باعث به‌وجودآمدن حساسیت و آلرژی می‌شود.

اکنون که علل به‌وجودآمدن آلرژی را فهمیدید، راه‌های کنترل آن ساده‌تر خواهد بود. درصورتی‌که دارای حساسیت‌های پوستی و تنفسی شدیدی هستید بهترین کار جارو و نظافت منظم است، این کار سبب جلوگیری از جمع‌شدن گردوغبار و مو و غیره در بین الیاف فرش می‌شود. یکی دیگر از این موارد شستشو فرش ماشینی با مواد شوینده استاندارد است که بهتر است هر 6 ماه یکبار انجام گردد.

همچنین جهت جلوگیری از حساسیت نکات زیر را رعایت کنید. ابتدا مطمئن شوید فرش ماشینی در یک مکان با تهویه مناسب پهن شده است تا از پخش شدن هرگونه گردوغباری در محیط جلوگیری شود. از راه‌رفتن روی فرش با کفش خودداری شود و از میهمانانی که قصد ورود به منزل شما را دارند درخواست کنید تا بدون کفش وارد خانه شوند و از ورود مواد خارجی جلوگیری شود.

حیوانات خانگی درصورتی‌که آلرژی و آسم نداشته باشید می‌توانند یکی از بهترین دوستان شما باشند. حیوانات خانگی به دلیل شوره زدن که ناشی از سلول‌های مرده روی پوست و مو آن ها است می‌توانند سبب آسم و آلرژی شوند که بهترین راه دور نگه‌داشتن آن ها از فرش‌ها و مبل‌ها است تا از ریزش شوره بر روی الیاف فرش جلوگیری گردد.

تاثیر جنس الیاف فرش بر آلرژی

فرش با الیاف طبیعی برای افراد دارای آلرژی بهترین گزینه است اما به دلیل قیمت بالای فرش‌های دستباف و الیاف طبیعی امکان تهیه آن برای همه اقشار جامعه امکان‌پذیر نمی‌باشد؛ بنابراین فرش‌های آنتی‌باکتریال نگین مشهد هلال می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید باشد. فرش‌های ماشینی به دلیل پرزدهی سبب حساسیت در افراد دارای آلرژی و کودکان می‌شود که در فرایند هیت ست که در تولید الیاف فرش انجام می‌شود پرزهای فرش از بین رفته و بسیار کاهش پیدا می‌کند.

https://www.neginhelal.com/what-is-carpet-antibacterial/feed/ 0

منبع :فرش نگین هلال مشهد
[ بازدید : 79 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 25 شهريور 1400 ] [ 22:46 ] [ آناشید ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]